Bezpečnosť a dôveryhodnosť e-shopu
Pridané: 18.6.2021 09:49:49 Počet zobrazení: 2699
18 Jún 2021
Mať v e-shope dobrý tovar za dobré ceny nestačí. Áno, treba ten tovar vedieť predať – dostať do e-shopu návštevníkov. OK, mám návštevníkov, mám fajn návštevnosť, ale veľmi málo – ak vôbec nakupujú.
Potrebujem ich ešte motivovať a presvedčiť ich k nákupu.
Ako zabezpečiť, aby môj e-shop pôsobil na návštevníkov bezpečne a dôveryhodne?
Poďme po poriadku a skúsme začať od seba. Ako sami nakupujete na internete? Možno je to podobné, ako v tomto príklade: vygooglim si a nájdem, čo chcem. Ak to nie je práve Alza alebo Mall, tak preverujem dôveryhodnosť e-shopu.
Pozriem do kontaktu + či tá firma existuje v obchodnom, živnostenskom registri, prebehnem očami obchodné podmienky, možnosti dodania a platby, pozriem recenzie, do Heureky, prípadne Finstat, Facebook stránku. Aj vy to máte podobne s preverovaním bezpečnosti nákupu v eshope?
Tipy, ako vybudovať dôveryhodný a bezpečný e-shop
Zhrňme si to bez zbytočných omáčok, ponúkame zoznam bodov, akýsi checklist, na čo treba myslieť pri zabezpečení dôveryhodnosti e-shopu.
Kliknutím na hypertextový odkaz sa k téme dočítate vždy viac.
1.) Prevádzkovať e-shop oficiálne napríklad na živnosť, alebo s.r.o., to uviesť v kontaktoch na webe.
2.) Podnikať v súlade so zákonmi, ktoré sa týkajú e-shopov: mať vypracované kvalitné Všeobecné obchodné podmienky, vrátane podmienok reklamácie tovaru nakúpeného v e-shope, či informácie o možnosti odstúpenia od zmluvy.
3.) Zaoberať sa aj ochranou osobných údajov (kurz pre zamestnancov e-shopu, zabezpečenie PC, priestorov firmy), podľa zásad GDPR mať nastavený aj e-shop a cookies lištu.
4.) Dodávateľ technického riešenia eshopu by mal zabezpečiť:
- pomoc pri zakúpení domény s koncovkou .SK, .EU ... a aj SSL certifikát pre doménu, správne nastavenie presmerovania viacerých domén kvôli SEO,
- rýchly a bezpečný webhosting, s 24/7 monitoringom a ochranou proti DDOS útokom,
- profesionálny e-shop systém, ktorý nemá otvorený kód (closed source CMS), SSL šifrovaný prenos dát v administrácii e-shopu,
- funkcie pre lepšiu komunikáciu so zákazníkmi pred - počas - po nákupe (info o dostupnosti skladom, komentovanie produktu, potvrdenie objednávky, vyriaďovanie objednávky, notifikácie, online chat)...
- napojenie na bezpečnú platobnú bránu. Aké sú najobľúbenejšie platobné možnosti v e-shope?
- Bezpečné napojenie eshopu na dopravcov a balíkomaty, aj tu dochádza k prenosu osobných údajov.
Dôveryhodný e-shop: ako na to?
Staré známe heslo stále platí: Grafika predáva.
Okrem zapamätateľnej značky a loga je na mieste požiadavka na prehľadný e-shop s intuitívnym ovládaním aj na mobilných zariadeniach. Podiel nákupov cez mobily stále pribúda a aj Google uplatňuje princípy Mobile First.
Toto je základný kameň úspechu.
Určite je vhodné dať dôveryhodnosť do popredia aj v rámci grafiky e-shopu, napríklad v zozname výhod e-shopu, kde uvediete certifikáty „overené zákazníkmi" od Heureky, Pricemanie, či certifikáty združení SAEC, Nakupujbezpecne.sk.
Zvážte aj registráciu ochrannej známky.
Čo priamo ovplyvniť neviete, ale má vplyv na úspech e-shopu, sú recenzie zákazníkov (v porovnávačoch tovaru, v komentároch pod produktmi, na diskusných fórach, alebo v Google My Business).
Ďalšia kapitola sú obchodní partneri. Ak sa možia negatívne recenzie na kvalitu výrobku, alebo máte veľa reklamácií, pouvažujte o zmene dodávateľa produktov a ukončení spoluprácu s výrobcom nekvalitných produktov.
Čo ovplyvniť viete: spôsob vašej komunikácie so zákazníkmi, či už na odpovede na recenzie zákazníkov, alebo na blogu, Facebooku, Instagrame, v Youtube videách.
Nezabudnite na výber zodpovedného dopravcu pre e-shop. Lacná cena dopravy nie je všetko. Myslite v širšej dimenzii, existuje možnosť automatizácie pri expedícii tovaru? Aká je kvalita dopravnej spoločnosti vs. doprava do zahraničia vs. nadrozmerný tovar, krehký tovar a luxusný tovar?...
Článok: Ako vybrať dopravcu pre eshop?
Ďalšie články k téme:
Ako viacej zvýšiť dôveryhodnosť internetového obchodu?
Ako získať viac objednávok z e-shopu
A nezabúdnite: Dôveryhodný a bezpečný e-shop je vaša konkurenčná výhoda.