Prieskumy
Informácie o tvorbe e-shopu a prieskumy týkajúce sa tejto oblasti nájdete na rôznych miestach online
Webové stránky pre tvorbu e-shopov: Mnoho spoločností a poskytovateľov služieb v oblasti e-commerce má na svojich webových stránkach informácie o tom, ako vytvárať e-shopy, spolu s návodmi a prieskumami týkajúcimi sa najnovších trendov. Hľadajte vo FAQ, začnite s poznaním vašej cieľovej skupiny a vytvorením zoznamu kľúčových slov.
E-knihy a blogy: Existuje množstvo e-kníh a blogov, ktoré sa zaoberajú tvorbou e-shopov a e-commerce. Môžete sledovať zahraničné blogy o digitálnom marketingu, slovenské blogy o e-commerce, ktoré sa špecializujú na rady a tipy pre tvorbu a prevádzku e-shopu.
Online kurzy a školenia: Existuje veľa online kurzov a školení, ktoré vás naučia, ako vytvoriť a riadiť e-shop.
Google digitálna garáž, SEO školenia od Collabimu, konzultácie pri expanzii e-shopu od Expandeca alebo NK - Expand.
Špecializované publikácie a výskumné inštitúcie: Ak hľadáte prieskumy a štúdie týkajúce sa e-commerce, môžete sa pozrieť na špecializované publikácie a výskumné inštitúcie v oblasti e-businessu a e-commerce. Napríklad BCG E-commerce survey.
Na Slovensku sú to prieskumy od KPMG, napr. E-shop Barometer, štatistiky od vydavateľov online magazínov, nezávislý IABmonitor, e-commerce rebríček Forbes, či tlačové správy od globálnych hráčov ako Heureka, Alza, Kaufland Marketplace, Mall.
Pre interné prieskumy napríklad zákazníckeho správanie či svojej cieľovej skupiny odporúčame vychádzať z dát zo štatistík Google Analytics (napr. čo hľadajú vaši návštevníci v e-shope).
Sociálne siete: Niektoré sociálne siete, ako Facebook a LinkedIn, môžu byť zdrojom informácií o tvorbe e-shopov a aktuálnych trendoch v tejto oblasti. Spomeňme SEOloger: verejnú diskusiu o SEO CZ / SK.
Ideálnym pomocníkom moderých marketérov je Google Trends: