Ako vybrať eshop
Vyberáme eshopové riešenie
Keď chcete vybrať naozaj kvalitné eshopové riešenie, odporúčame zadefinovať si vopred svoje požiadavky na nový eshop a vyskúšať si prácu s viacerými eshop systémami. Zistíte, ako má fungovať internetový obchod a aké sú celkové náklady na prevádzku e-shopu.
Bude potrebné napojenie eshopu na dodávateľa, exporty faktúr, objednávok, synchronizácia so skladom, alebo jazykové verzie eshopu? Koľko administrátorov a v akých jazykoch bude obsluhovať e-shop? Ponúka dodávateľ e-shop riešenia aj zákaznícku podporu, alebo update e-shop platformy?
A čo SEO pre e-shop? K tomu, aby ste vytvorili úspešný a zarábajúci e-shop nepotrebujete veľa. Väčšina hotových eshop riešení obsahuje aj rôzne SEO moduly a umožňuje e-shop optimalizovať až do úrovne jednotlivých blokov, článkov, otázok vo FAQ, obrázkov či hypertextových odkazov.
Hlavné kritériá pre výber eshopu
Jedným z hlavných kritérií pre výber e-shop systému je rýchlosť načítania e-shopu (okrem rýchlej a jednoduchej práce s administráciou e-shopu). Na rýchlosť kladie dôraz aj sám Google. Ďalej je dôležité, aby sa e-shop bez problémov zobrazoval na mobilných zariadeniach, preto je na mieste responzívny webdizajn a prehľadná navigácia, vďaka čomu porastú aj vaše konverzie.
Ako vybrať dodávateľa e-shopu?
K dispozícii máte 4 možnosti:
- Pre jednoduché, resp. obsahové webstránky sú ideálne tzv. website building nástroje. Sú pomerne jednoduché na obsluhu, no ak narazíte na problém, nemáte koho požiadať o pomoc, jedine dohľadať odpovede na svoje otázky na zahraničných fórach.
- Vlastný CMS systém na tvorbu e-shopu - na mieru vytvorený redakčný systém presne podľa vašich technických špecifikácií a potrieb. Riešenie, na ktoré potrebujete tučnejší rozpočet.
- Open Source CMS - jedno z najrozšírenejších riešení pre tvorbu e-shopu, ktoré však naráža na to, že prístup k zdrojovému kódu má prakticky ktokoľvek. Čo sa týka ďalšieho vývoja, počítajte s výdavkami navyše, pretože za každú ďalšiu funkciu si priplatíte. Ak však máte skúsenosti s programovaním a daným Open Source riešením, investície môžete využiť napr. na internetovú reklamu.
- Closed Source CMS - takéto e-shop riešenie je z hľadiska bezpečnosti najlepšou voľbou. K zdrojovému kódu majú prístup len interní programátori. Ďalšou výhodou je, že si CMS systém na tvorbu e-shopu viete otestovať, napr. na 15 a viac dní úplne zadarmo. Nekupujete mačku vo vreci, ale presne viete, ako systém funguje.