Jazykové mutácie pre e-shop
Aké máte možnosti, keď pripravujete e-shop pre zahraničie?
Pripravili sme pre vás zhrnutie najdôležitejších bodov, s ktorými sa určite stretnete a ktoré treba brať do úvahy pri expanzii e-shopu na zahraničné trhy.
Jazykové mutácie a e-shop na prenájom
Potrebujem mať pre každý jazyk samostatnú administráciu e-shopu?
Nie nepotrebujete. V BiznisWeb.sk spravujete jazykové mutácie e-shopu v jednej administrácii.
Podľa toho, ktorý balík si vyberiete, máte k dispozícii buď dve jazykové mutácie extra (BiznisWeb Mini a Start-up), alebo možnosť vytvoriť neobmedzené množstvo jazykových mutácií (balíčky pre e-shopy BiznisWeb Biznis a Premium).
Chcem exportovať s e-shopom do zahraničia, mám si kúpiť ďalšie domény?
Áno. Napríklad: Ak prevádzkujete slovenský e-shop a chcete exportovať s e-shopom do Česka, tak vám stačí zakúpiť si českú doménu s koncovkou .cz. Slováci a Češi sú predsalen zvyknutí najviac používať .sk a .cz. Takisto sa oplatí myslieť aj na kúpu domény s koncovkou .com a .eu, predsalen, aby vám ju niekto neukradol a do budúcna sa možno bude hodiť.
Takže: Slovenský e-shop bude na www.slovenskyeshop.sk, český e-shop bude na www.ceskyeshop.cz a anglickú mutáciu môžete umiestniť buď pod vlajku EU, UK, alebo... USA, a nastavíte platby v EUR (predpokladám, že máte eurový bankový účet).
A ako funguje vyhľadávanie v Google a presmerovávanie na národné domény?
Slovenský zákazník (na Slovensku) sa z vyhľadávača dostane do slovenskej jazykovej mutácie e-shopu a zobrazí sa mu doména www.slovenskyeshop.sk. Nemecký zákazník sa z vyhľadávača (Google, Yahoo..) dostane do nemeckej jazykovej mutácie a uvidí e-shop na zahraničnej doméne, napr. www.nemeckyeshop.de alebo www.zahranicnyeshop.com.
Ak máte zakúpených viacero slovenských domén, napríklad www.slovensky-eshop.sk, tak tieto ďalšie domény presmerujeme na Vami zvolenú hlavnú doménu v danej jazykovej mutácii, alebo ju vieme smerovať aj do konkrétnej podstránky e-shopu.
Vyskúšajte si vytvoriť eshop s jazykovými mutáciami
Vytvoriť eshop na test zdarma:
Viacjazyčný e-shop a design
Všetko závisí od vášho rozpočtu a marketingovej stratégie pre vstup na zahraničné trhy. Každá jazyková verzia môže mať svoj vlastný design e-shopu, alebo aspoň upravený banner (hlavičku webu) s vlastným logom a sloganom.
Na webe sa môžu zobrazovať vlajky jazykov, ale aj nemusia. To znamená, že návštevníci z Nemecka nemusia vôbec vedieť, že ponúkate produkty pre Česko a naopak.
E-shop Artcrystal.cz prevádzkuje jazykové verzie z jednej administrácie e-shopu
Administrácia e-shopu pre viac jazykov
Ako najlepšie prevádzkovať viacjazyčný e-shop?
Administrácia ponúka pre zahraničný e-shop možnosť nakopírovať všetky produkty, štítky k produktom a aj kategórie do novej jazykovej verzie e-shopu a následne si ich viete preložiť.
Alebo ak váš dodávateľ ponúka XML súbor v jazykovej mutácii, je možné ho importovať do danej jazykovej mutácie.
Systém rozlišuje aj XML feedy pre porovnávače tovaru na Slovensku a v Čechách, napríklad Heureku pre slovenský a český trh, Zboží.
Nastavenie cien a mien je už samozrejmosťou pre každý jazyk zvlášť, hromadná zmena cien je možná jednoducho cez Excelovský import, alebo v rámci XML súboru od dodávateľa aj s nastavením marže pre kategórie produktov.
V administrácii e-shopu si nastavíte pre každý jazyk v e-shope platobné možnosti, dopravné metódy, či texty šablónových e-mailov a notifikačných správ presne podľa jazyka.
Platobné brány pre viacjazyčné e-shopy: obľúbená je ComGate, Besteron, GoPay, prípadne platby kreditnými kartami cez GP Webpay.
Pre každú krajinu viete určiť samostatnú pobočku - predávajúceho, aj s nastavením DPH pre zahraničný e-shop, alebo neplatcu DPH pre e-shop v jazykovej mutácii.
Každá jazyková mutácia bude mať vlastné parametre aj v SEO nastaveniach pri produktoch, kategóriách, či obrázkoch a mape stránky.
Sklad a eshop v zahraničí
Sklad v multijazyčnom e-shope je spoločný pre všetky jazyky vo vašom e-shope. Rovnako funguje aj naskladňovanie a vyskladňovanie tovaru v administrácii online shopu.
Pre produkty v e-shope viete nastaviť skladový status pre každú jazykovú verziu.
Rôzne jazyky pre administrátorov e-shopu
Ak sa stará o objednávky viac administrátorov, každý môže mať nastavený iný jazyk e-shopu v administrácii.
Popisky na webe, napríklad tlačítko "Do košíka", či Objednať máme poprekladané do najdôležitejších jazykov, tvoria "Jazyky systému". Ak vám niektorý text nevyhovuje, viete ho zmeniť pre každý jazyk v nastaveniach systému.
Vyskúšajte si vytvoriť eshop s jazykovými mutáciami
Otestujte si bezplatne náš eshop systém BiznisWeb.sk a poradíme vám, ako vytvoriť eshop s predajom do zahraničia.